Relacje i zdjęcia z warsztatów

drukuj

15.01.2011
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o coachingu, ale boicie się zapytać.

15 stycznia 2011 w Wyższej Szkole Zarządzania Personelem odbył się warsztat pt.
„Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o coachingu, ale boicie się zapytać”.
Warsztat miał charakter praktyczny. Każdy z uczestników miał okazję występować zarówno w roli coacha, jak i klienta coachingu, aby poznać proces z obu stron i przekonać się, czy warto samemu skorzystać z coachingu i czy warto zostać coachem.
Omówiliśmy podstawowe zagadnienia związane z pracą coacha takie jak: nawiązywanie kontaktu z klientem, znaczenie uważnego słuchania i empatii. Zwróciliśmy uwagę na umiejętność zadawania właściwych pytań i powstrzymywanie się od udzielania rad. Mówiliśmy o etyce zawodu coacha i elementach „higieny” w tym zawodzie: dbaniu o równowagę pomiędzy dawaniem i braniem oraz superwizji.
Wspomnieliśmy o czynnikach wpływających na motywację i sposobach kierowania motywacją własną i klienta. Uczestnicy mieli okazję sprawdzić swój poziom motywacji do realizacji wybranego przez siebie celu w prostym ćwiczeniu. Uczestnicy poznali podstawowe narzędzia przydatne w pracy coacha. Korzystając z Koła równowagi życiowej przyjrzeliśmy się znaczeniu równowagi w naszym życiu. Nieco czasu poświęciliśmy modelowi SMART, ponieważ właściwe wyznaczenie celu stanowi istotny etap procesu coachingowego. Poznaliśmy również model GROW – efektywny model prowadzenia sesji coachingowej. Uczestnicy mieli okazję zobaczyć demo sesji coachingowej w wykonaniu trenerki.
Uczestnicy okazali się bardzo zdolnymi studentami i na koniec każdy z nich przeprowadził samodzielnie pełną, choć krótką, sesję coachingową. Wielu z nich udało się uzyskać konkretne rezultaty i doświadczyć satysfakcji płynącej ze wspierania innych w przekraczaniu własnych ograniczeń.
Mówiliśmy też nieco o tym, czym w ogóle jest coaching, w jakich dziedzinach życia i biznesu może być stosowany, a na koniec o tym, gdzie można nauczyć się coachingu. Omówiliśmy wymagania dotyczące certyfikacji i akredytacji coachów w Polsce oraz podobieństwa i różnice pomiędzy dwoma najpopularniejszymi systemami akredytacji - ICF i ICC.
Uczestnikom podobał się praktyczny charakter warsztatu i to, że otrzymali gotowe narzędzia, które mogą stosować we wspieraniu rozwoju własnego i innych.




Start | Copyright © WSZP 2008 | Napisz do nas | Polityka prywatności