Home
Warunki uczestnictwa
Zapisy
Gdzie i kiedy?
Galeria
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Patronat Medialny: ![]() ![]() |
Relacje i zdjęcia z warsztatówdrukuj02.10.2010 Warsztaty dziennikarskie.W dniu 02. 10. 2010 r. w Wyższej Szkole Zarządzania Personelem odbyły się kolejne, warsztaty w ramach Dni Otwartych. Tym razem na „warsztat” wzięto dziennikarstwo. Uczestnicy warsztatu zostali zapoznani z podstawową teorią dot. tej jakże niezwykle pasjonującej dziedziny nauki, ale także i życia. Informacja, wzmianka, notatka, reportaż, felieton, wywiad, recenzja, kalendarium, relacja, artykuł, esej, dyskusja – któż z nas nie słyszał tych słów, lecz czy na pewno poprawnie je postrzegamy i rozumiemy? W trakcie warsztatu przedstawiono różnice pomiędzy gatunkami dziennikarskimi, dokonano rozgraniczenia na dziennikarstwo informacyjne i publicystyczne, definiując i przede wszystkim ćwicząc poszczególne ich rodzaje. Uczestnicy indywidualnie przygotowywali swoje materiały (nawiasem mówiąc – znakomite), by rezultaty pracy przedstawić na forum publicznym. Pojawiły się nadto świetnie zainscenizowane wywiady – z przedstawicielem piłki kopanej, gwiazdą show businessu i kandydatem do wyborów samorządowych. Po wyświetleniu kilku krótkich materiałów filmowych, ilustrujących powyższe gatunki dziennikarskie, rozgorzała – momentami zażarta – dyskusja na temat granic etycznych, a także dobrego smaku i obyczaju w zawodzie dziennikarza. Drugą część warsztatu zdominowała tematyka PR, rola i zadania rzecznika prasowego. Zwieńczeniem warsztatu okazał się temat socjotechniki spinu i jej bezwiednego, częstego wykorzystywania w życiu codziennym, roli i zadań spin-doctora w kontekście pracy w charakterze rzecznika prasowego oraz kwestia tzw. media spinningu (w Polsce błędnie charakteryzowanego jako „czarny PR”). Gwoździem (wcale nie do trumny) programu okazało się ćwiczenie (przeprowadzone w grupach), w czasie którego jedna strona była rzecznikiem prasowym firmy x, zaś druga spin doktorem konkurencji. Obie grupy miały za zadanie przygotować projekt komunikatu dla prasy w związku z pojawiającymi się plotkami dot. wad wiodących produktów obu firm, przy czym jedna z nich (spin doktorzy) musieli odpowiedź swoją przygotować w oparciu o techniki spinu. Należy podkreślić, iż uczestnicy warsztatu nie znaleźli się na nim przypadkowo – były to osoby chcące dowiedzieć się czegoś nowego zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, nauką, bądź pracą zawodową. Zaangażowanie w poszczególne ćwiczenia, kreatywność, świeżość, otwartość, wyczucie, intuicja, odpowiedzialność – oto niektóre z przymiotów, którymi wykazali się uczestnicy, a to przecież nic innego jak kwintesencja dziennikarstwa. Trener: Jarosław Gumienny Dziękujemy uczestnikom za aktywny udział w zajęciach. Galeria: ![]() ![]() ![]() |