Relacje i zdjęcia z warsztatów

drukuj

04.07.2009
Umiejętności komunikacyjne jako fundament skutecznego działania w pracy.

W sobotę 4 lipca 2009 w Wyższej Szkole Zarządzania Personelem odbyły się warsztaty z zakresu umiejętności komunikacyjnych.

Wiemy doskonale jak ważna jest właściwa komunikacja, szczególnie w miejscu pracy wysyłanie odpowiednich komunikatów jest podstawą skutecznego działania.

Uczestnicy szkolenia poznali podstawy teoretyczne dotyczące procesu komunikacji. Omówiliśmy znaczenie komunikacji werbalnej: przedstawiono schematy komunikowania oraz różne style komunikatów.

Następnie skupiliśmy się na znaczeniu komunikacji niewerbalnej podczas wystąpień publicznych oraz w relacjach zawodowych. Przećwiczyliśmy w praktyce różne scenki ( rozmowa kwalifikacyjna, prośba o podwyżkę, rozwiązanie konfliktu w miejscu pracy…)

Bardzo istotnym elementem w procesie komunikacji jest umiejętność aktywnego słuchania. Uczestnicy poznali cztery kroki skutecznego słuchania, dodatkowo mieli możliwość sprawdzenia w zaaranżowanych sytuacjach ich skuteczności.

Na końcu omówiono czynniki utrudniające zrozumienie przekazu. Uczestnicy zostali podzieleni na grupy ćwiczeniowe, w których negocjowali warunki kontraktu z firmą szkoleniową. W specjalnie stworzonych warunkach uczestnicy mogli na własnej skórze przekonać się jak dużym problemem mogę być bariery komunikacyjne.
Następnie skupiliśmy się na skutecznych sposobach niwelowania zakłóceń w komunikacji.

Uczestnicy w swoich opiniach docenili m.in.: organizację i atmosferę panującą podczas zajęć, osobowość trenera, merytoryczny wkład warsztatu, dynamikę zajęć oraz możliwość wymiany doświadczeń.
Dziękujemy uczestnikom za aktywny udział w zajęciach oraz za opinie.

Warsztaty prowadziła Danuta Pietraszkiewicz.

Galeria:






Start | Copyright © WSZP 2008 | Napisz do nas | Polityka prywatności