Relacje i zdjęcia z warsztatów

drukuj

05.09.2009
Techniki radzenia sobie ze stresem.

"Możesz nie być w stanie kontrolować sytuacji, ale zawsze możesz kontrolować swoją reakcję." Austin Mcgonigle

Trener: Iwona Centka

Każdy z nas ma problemy z radzeniem sobie ze stresem.

Każdego z nas dotyczy to jednak w innym wymiarze. Jedni z nas słysząc stukanie na strychu myślą: drewno pracuje i skrzypi, drudzy zaś w bladej panice zaczną się przygotowywać do obrony, głęboko wierząc, że nad głową grasują duchy, złodziej lub inni bandyci…

Ludzie są na tyle szczęśliwi, na ile sami sobie na to pozwalają.

Dlaczego się stresujemy i co najważniejsze jak sobie dać z tym radę? Z tymi problemami przyszli uczestnicy na warsztaty do Wyższej Szkoły Zarządzania Personelem. Ich problemy wynikały z różnych przyczyn, mieli różne objawy, ale każdego z nich dręczyła świadomość, że nie radząc sobie dostatecznie ze stresem, nie radzą sobie z życiem.

Grupa rozpoczęła od pytania: CZYM JEST STRES?

Następnie dowiedzieli, że stres może być:

* korzystny - wyzwala adrenalinę i chęć działania. Przynosi poczucie spełnienia, satysfakcji, sensu. Nazywany stresem pozytywnym.
* niekorzystny - utrzymując się długo doprowadza do wyniszczenia i choroby. Stres szkodliwy doprowadza do bezradności, frustracji i rozczarowania. Nazywany stresem negatywnym.

Następnie uczestnicy wypełnili testy na oznaczenie obszarów funkcjonowania najmocniej narażonych na stres. Ku zaskoczeniu wielu z nich okazało się, że wbrew pozorom całkiem nieźle radzą sobie ze stresem.

Podczas drugiej części zajęć uczestnicy zostali nauczeni metod radzenia sobie ze stresem. I nie mowa tu o elementach relaksacyjnych, ale o racjonalnych próbach rozwiązania problemów.

Przypomnieli sobie także, że są dwa podstawowe elementy skutecznego radzenia sobie ze stresem:

* DZIAŁANIE – możesz nauczyć się co robić, by lepiej sobie radzić ze stresującymi sytuacjami
* POSTAWA – nastawienie wobec świata, które rodzi się w twoim umyśle.

Następnie opracowywali sobie cel zgodnie z metodą SMART, pamiętając, że

„Ten, kto ma cel w życiu, Może znieść niemal wszystkie przeciwności losu.”

(Nietzsche)

Na zakończenie zostały im pokazane popularne metody relaksacyjne.

W walce z własnym stresem jest ważna świadomość. Żadne metody relaksacyjne, żadne medytacje, odpoczynek, masaż, czy relaksacyjna kąpiel nie pomogą jeśli człowiek sam nie dogada się z własną osobowością. Znajomość siebie, swojego otoczenia i głęboka wiara w to, że naprawdę można to zrobić, a przede wszystkich ogromna praca nad sobą, to jedyne metody skutecznej walki ze stresem.

IC


Dziękujemy uczestnikom za aktywny udział w zajęciach i za opinie na temat warsztatu.

Oto niektóre:

„Jestem pod ogromnym wrażeniem zarówno merytorycznej części warsztatu jak i atmosfery na nich. Podobała mi się umiejętność scalania wiedzy pomimo różnych kierunków myślenia i doświadczeń grupy.”

„Podobał mi się sposób organizacji zajęć poprzez Internet, atmosfera na zajęciach wprowadzona przez prowadzącą, bezpośredni kontakt pomiędzy uczestnikami.”

„Podobało mi się. Intensywność zajęć, proporcje pomiędzy teorią a praktyką, zaangażowanie osoby prowadzącej zajęcia, zaangażowanie uczestników i reakcje na ich potrzeby.... Sądzę, że wiele osób było usatysfakcjonowanych, zwłaszcza ci, którzy nie obawiali się aktywnie uczestniczyć.”

„Zajęcia były prowadzone w miłej, swobodne atmosferze, co zachęcało do dzielenia się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami, czyli do czynnego udziału w szukaniu sposobu i odpowiedzi na przedstawione zagadnienia.”





Start | Copyright © WSZP 2008 | Napisz do nas | Polityka prywatności